fredag 23. januar 2009

10 retters TAPASMENY

Jeg brukte mye tid på å sette sammen en tapasmeny til dåpen forrige helg. Det er et hav av oppskrifter på nettet, men lite ferdige menyer, så jeg hadde lyst til å dele med dere vår tapasmeny (gjestene var i alle fall veldig fornøyde). Trykk på overskriftene for å komme til oppskriftene.

1. Frikadeller med Cherrytomat

Disse kan fint lages noen dager på forhånd og fryses ned. Vi kjøpte salsasaus ved siden av.



En fargerik vegetarrett og litt utenom det vanlige. Enkel og rask å lage og smaker friskt.



3. Lefseruller med laks

Alltid en fulltreffer for de som liker laks. Blir best om man lager den dagen før og pakker inn i plast.






I vår familie så er det ikke alle som er overbegeistret for laks så da kan man heller fylle de med spekeskinke og avocado
Denne ble vår favoritt. Den er laget av kyllingkjøttdeig og tilsatt mange ulike krydder. Den virket litt løs, men ble helt super etter steking.
En annerledes potetvariant med chorizopølse og sveitserost. En smaksfull rett som kan lages dagen før og grilles i ovnen rett før gjestene kommer
Scampi er alltid godt selv på vinteren. Denne retten er fylt med revet mozarella og er god sammen med sweet chilisaus
8. Snitter med gravet laks og eggerøre
Farmor hadde laget hjemmelaget gravet laks og det smakte godt sammen med eggerøre.
9. En vanlig grønn salat
Alle har som regel en salat de liker å lage, så jeg lagde en som vi som regel bruker her i huset
En enkel men god variant av en salat.
I tillegg hadde vi vært og kjøpt litt forskjellig brød som vi serverte ved siden av.
God fornøyelse!

11 kommentarer:

Jill sa...

Å. det så godt ut! Kjempelurt å dele menyen - jeg blir ofte litt overveldet når jeg ser tapasoppskrifter men ikke vet helt hvordan jeg evt skal sette sammen. Kanskje litt tapas kan gjøre seg i helgen!

Anonym sa...

Her var det mye som fristet! Ha en god helg :)

Anonym sa...

Nå ble jeg jammen sulten! Det så veldig godt ut, og her var det jo noe for enhver smak - både små og store.

Ida sa...

Det der såg kjempe godt ut. Vatten i munnen og romling i magen hehe

Anonym sa...

Yummi, her var det mye fristende!! Skjønner godt at gjestene var fornøyd. Jeg hadde blitt superfornøyd hadde jeg fått sånn deilig mat i en dåp. Ble sulten her jeg sitter:-)

Anonym sa...

Her var det mye godt! :o)

Ønsker dere en fi helg.

Hobbymegher sa...

Så snadder dette så ut!!!

Anonym sa...

Heisann. Ute på min ukentlige bloggbesøksrunde. Guri kor lekkert du har laga det til. Mase fristelsa... Ønsker deg ei fin helg :)

Eg ... sa...

det såg kjempeflott ut. Veldig stilig med sånn mat - eit kreativt menneske du sikkert...
såg godt ut!

Therese sa...

Googlet "tapasmeny" og kom til denne. Ser helt nydelig ut! Skal stjele den kebab-oppskriften.

Kjempefin blogg!

lise sa...

Hei,
hvor mye beregnet du per persjon av de forskjellige rettene???