onsdag 7. januar 2009

Pi socks

Da er årets første sokker ferdige. Disse er strikket etter januarmønsteret i sokkealongen 2009. Mønsteret er bygget opp etter tallrekka i Pi. Morsom idè og morsomme å strikke. Disse er strikket i herrestørrelse og det er første gangen mannen i huset får sokker. Håper han blir fornøyd, fordi herresokker tar mye lenger tid å strikke og er gedigne i forhold til mine små føtter på 36-37.



Pattern: Pi Socks (free pattern)
Yarn: Schachenmayr nomotta Regia Silk 4-ply (dark blue) og babyull from Trysilgarn
Needles: 2,5 mm
Size: 43

11 kommentarer:

Heidi sa...

Nydelege herresokkar. Då bør mannen bli fornøgd!

Anonym sa...

Flotte sokker! Godt jobba.
Virker som det er en del mannfolk som får seg sokker denne måneden ;)

Anonym sa...

Flotte sokker.

Bergir sa...

De ble kjempefine! Regia silk høres jo luksuriøst ut, er det et fint garn? Jeg liker godt vanlig Regia, men har dessverre ikke prøvd andre varianter.

kaos sa...

Blir han ikke jublende fornøyd kan du true med å selge sokkene. Det er allerede en haug med matematikere jeg kjenner som har tryglet meg om å strikke Pi-sokker til dem også :-)

Jeg synes ihvertfall sokkene dine ble knallfine. Nydelig blåfarge. Jeg blir nok nødt til å undersøke Regia Silk til tross for at jeg prøver å begrense garnkjøpingen en smule...

Fru Keilegavlen sa...

Kjempeflotte sokkar i nydelege blåfargar!!

Anonym sa...

Ønsker deg ei fin helg :)
Ronille

Babben sa...

God ide å strikke herresokker av dette mønsteret - siden det var så greit. Nydelige farger også...

Anonym sa...

Flotte sokker, mannen blir nok glad for dem.

Liv sa...

Flotte kjempestore sokker;o)

LivM sa...

Supre sokker du har strikket!