torsdag 1. januar 2009

Helicopter sweater



Ja da skriver vi 2009 og jeg vil ønske alle et riktig godt nytt år. Siste formiddagen i 2008 ble brukt til å gjøre ferdig den siste forsinkede julegaven. Denne genseren har jeg holdt på med en stund, men det er egentlig pga en veldig teit oppskrift. Jeg har aldri lagd genser med raglansfelling, så derfor valgte jeg en genser med raglan. Det jeg ikke skjønte med en gang var at så lenge det er forskjellig farger/mønster på armene og bolen, så må det strikkes frem og tilbake og ikke rundt og rundt. På pinne 2,5 så tar det litt tid å strikke frem og tilbake. Uansett genseren er ferdig, resultatet ble bra og mottaker var fornøyd.



Pattern: "Raglangenser med helikopter" - Sandnes 0314
Yarn: Lanett
Needle: 2,5 mm
Size: 3 years

Helikopteret er sydd på med maskesting til slutt. Det er første gangen jeg har prøvd meg på maskesting, men det var jo ikke så vanskelig som jeg trodde. Jeg er fornøyd med helikopteret!

4 kommentarer:

Bente sa...

Kjempefin genser jo! Jeg synes maskesting er ganske vanskelig å få pent jeg da, men du klarte det jo helt perfekt!
Ha et godt, kreativt nytt år!

Nunne sa...

Så mye fint!
Skikkelig guttesaker her.. bil og helikopter og Shaun... veldig kreativ og annerledes enn vanlige..

Godt kreativt nytt strikkeår til deg, Glastrikk!
Klem fra Nunne.

Cloudberry sa...

Flott genser!
Godt nyttår - må det nye bli fyllt av glede og kreativitet.
Ser jo at du fikk strikka mange fine ting i fjor :)

Pinneguri sa...

Ja, det var kjempeimponerende, det helikopteret, så fint. Jeg trodde det var strikka.
Lettere enn du trodde, sier du? Kanskje jeg må våge meg utpå ved anledning jeg også.