onsdag 3. juni 2009

Barnehagegarderoben del 2

Etter at jeg har fått veldig hjelsomme kommentarer på forrige innlegg og et besøk hos Monstermønster, så har jeg kommet frem til følgende ulltøy som jeg skal strikke til poden (i alle fall prøve):

* Ullbukse (lage monsterbukse i tillegg til ullbuksa jeg lagde til påske)


* Ullgenser (bestefartrøye fra Nøstebarn)

* Ulljakke (kragejakke fra nøstebarn og baby sheep cardigan)

Dette bildet har jeg fått lov å låne fra knickertwister på Ravelry

* Ullvester (uglevest og den under fra Garnstudio og muligens en fra Nøstebarn)


* Ullvotter (bilvotter og noen til som jeg ikke har bestemt meg for)


* Ullsokker

* Hals med og uten lue

Da snakker vi om tilsammen 14 strikkeplagg, så da er det vel bare å finne fram pinnene :)

6 kommentarer:

Heidi sa...

Oi, store planar! Lykke til og kos deg med strikkepinnane :-) Det er jo heldigvis ganske kjekt å lage ting ein verkeleg treng. Eg hugsar frå då eg jobba i barnehage at me likte veldig godt når ungane hadde ullbukser, ullgenser og ullvottar. Kjøpetinga var gode dei og, men berre til dei vart blaute.

Fru Keilegavlen sa...

Mange flotte planar! Lykke til og kos deg med strikkepinnane i finveret!

Hage og Foto entusiast sa...

Så mange fine plagg. Her har du noe å kose deg med framover ja :) Likte strikkejakka og ullbuksa veldig godt. :)

Hilde sa...

En flott liten guttegarderobe ja, flinkis! :-)

Monstermønster sa...

Gret å lage en liste, så går man ikke tom for ideer! Og det er så moro å se tingene i bruk, jeg koser meg stadig over å se sønnen i hjemmestrikka saker.

Jill sa...

Å, ypperlig! Vi fikk akkurat barnehageplass til ett-åringen vår fra august, så jeg bør vel også sette meg ned og lage en liste! Koselig å tenke på at den lille "trenger" hjemmestrikket ulltøy til barnehagen :)