onsdag 8. april 2009

5 av 5 ferdige og konkurranse del 2

Her er de to siste UFO'ene fra konkurransen på Hobbyboden. Uglevotter som er bidraget i vottealongen fra mars. Disse ble litt i minste laget til meg, men vil vel passe ei jente på ca 10-12 år.


Yarn: Drops merino extra fine
Needles: 4,5 mm and 5 mm
Size: 10-12 years


Den siste UFO'en i konkurrransen var en barselgave. Luen er fra "nøstebarn" og omslagsjakka er fra "Myk start". Begge er strikket i tynn alpakka. Jeg har heklet en kant rundt lue og jakke.



Del 1 av konkurransen ble da gjennomført med 5 ferdige prosjekter. Del 2 av konkurransen gikk ut på å ferdigstille nye prosjekter.


Jeg meldte meg på med følgende prosjekter:

1. Kjole til barn - bursdagsgave
2. Sitteunderlag - bursdagsgave
3. Babysett - jakke og lue
4. Babysokker

Dette skulle ferdigstilles på litt over ei uke og det gikk nesten :) Det eneste jeg ikke ble ferdig med var babyjakka.

Her er først et bilde av babykjolen. Denne synes jeg er veldig søt og er strikke i et garn som er enblanding mellom bomull og ull, så denne kan brukes hele året





Neste bursdagsgave er et tovet sitteunderlag i fritidsgarn. Jeg legger opp 60 masker og strikker 45 riller. Hekler en kant med fastmasker rundt før jeg putter den i vaskemaskinen på 40 grader i 45 minutter. Her er det ferdige resultatet:



Til slutt så er det nye ullsokkker og lue til junior. Sokkene er strikket i Drops merino extra fine og oppskiften er også fra Drops. Disse er myke og deilige. Lua er hentet fra "Nøstebarn" og den ble for liten :)







Så selv om det ikke har vært så mye liv på bloggen de siste ukene, så er det mye liv i strikkepinnene. Nå er påskestrikketøyet klargjort. Jeg skal strikke ferdig den siste resten på ei Fana-jakka og nye tykke sokker til mannen i huset (han klager litt på at han aldri får noe...). Og hvis jeg får tid, så skal jeg begynne på bunaden til junior.

Jeg glemte jo nesten å si hvordan det gikk med konkurransen. Oslolaget kom på nest siste plass, men uansett så var det hyggelig å være med og det ble to produktive uker.


GOD PÅSKE!!


6 kommentarer:

Bitt@mi sa...

Så mye fint du har laget, og flott at UFO'er blir ferdige. Ønsker deg og dine ei flott påske!

Judith sa...

Mye fint på denne bloggen. Smekkene og luene var veldig søte.
God påske.

LivM sa...

her var det jammen mye fint. Spesielt den kjolen var lekker!
Ha en fortsatt finpåske!

Synnøve sa...

Så mye fint du har strikket i det siste! Kjolen var jo bare helt yndelig :-)

strikkedilla sa...

Kjolen var nydelig.

Elin H. sa...

Så utrolig nydelig den lilla babykjolen var!! :) Så flink du er! Inspirerende blogg forøvrig :)