søndag 5. september 2010

Kakepynt

I helgen har jeg vært på kakepyntekurs hos Cacas. Jeg har alltid likt å bake, men har pyntet mye etter egen kreativitet. Endelig har jeg lært noen teknikker, sånn at det skal bli litt mer variasjon og forhåpentligvis bedre resultat.

I går var det basickurs, hvor vi lærte ulike sprøyteteknikker med smørkrem. Se klovnene under. De var utrolig festlige.


I dag var det først marsipankurs med mange flotte tips og idèer til ulike blomster. Rosene ble veldig proffe med perlemorspray. Skulle nesten tro vi hadde kjøpt de :) Vi farget marsipanen selv og det funket veldig mye bedre enn konditorfarge. Vi brukte Wilton sin egen farge (har jo selvfølgelig kjøpt med både utstikkere, farger, sprøyter og masse annet fint hjem).

Vi avsluttet dagen med et kurs i icing. Da lager man figurer som blir ganske harde og kan oppbevares i lang tid. Det kuleste var vel at vi lærte å lage tiara og en bro.



Jeg vet ikke om junior er så interessert i hjerter og tiarar, men jeg har kjøpt med noen togformer og jeg skal bruke bamseforma vi har, så satser vi at junior blir fornøyd!

1 kommentar:

Bente sa...

Å, så morsomt! Det finnes så mange flotte Cacas-kaker, og jeg er alltid misunnelig på de som klarer å trylle fram noe slikt. Så gøy med kurs! Klovnene er supermorsomme!