mandag 26. april 2010

Barselgaver



Det kommer stadig nye babyer. Forrige uke var jeg og hilste på en lite gutt på 5 dager. Jeg må innrømme at det er utrolig stas med de bitte små babyene. For at ikke babyen skal fryse til vinteren, så har jeg strikket en nøstebarndress. Jeg har hentet inspirasjon fra Monstermønster. Hun har strikket flere fine stripete nøstebarndresser.

Garn: Blå er New Zealand lammeull (støvet blå?)
Grønn er kjøpt hos Nøstebarn



Det kommer flere babyer utover våren, så jeg har strikket to av mine favoritter. En babysmekke med en søt gutteknapp.




I tillegg en lue i dobbel alpakka. Jeg lagde også en slik til junior og han brukte den i hele fjor vinter. Denne har veldig god passform som dekker ørene og kinnene. I tillegg er den veldig myk. Oppskriften er fra Drops.



Under er lue og smekke sammen med jakka som jeg lagde for litt siden. Det må bli bra!

5 kommentarer:

Moan sa...

Heldig mottager! Lua ser utroig god ut.

Hanne sa...

Så mye koselig og fint babystrikk. Det er skikkelig stas med babyer. Jeg fikk meg ny nabo i slutten av februar, og nå skal jeg til og med være fadder på vidunderet og det er utrolig stas :D

Linda sa...

So flotte dress du har strikka. Likar desse stripene.

Elisabeth sa...

Kjempefin Nøstebarndress. Hvilket garn og hvilke farger har du brukt? De passet så utrolig godt sammen....

Monstermønster sa...

For en heldig mottager! Nøstebarndressen er et supert plagg, det er det vi har brukt desidert mest.