tirsdag 18. august 2009

Sokker i lange baner



Ja da er jeg endelig tilbake og det er hverdagen også. Poden har hatt innkjøring i barnehagen og han har det helt supert i barnehagen. Jeg har begynt i ny jobb og har det også helt supert. Det eneste problemet er at når klokka er åtte på kvelden, så er det umulig å holde øynene oppe (er sikkert ikke alene om det!)

Men tenkte jeg skulle vise litt av det småtteriet som er blitt ferdig.

Under er det ullsokker til poden (barnehagesokker). Strikket i diverse restegarn og oppskrift har jeg funnet på Garnstudio sine sider. Det er samme oppskrift som er brukt på sokkene over (barnehagesokker til fetter T)



De lilla er sokkene for juli måned. Det er tubesokker i størrelse 6-9 mnd. Dette er også er oppskrift fra Garnstudio.



Til slutt har denne nakne dukka fått litt nytt tøy. Denne tilhører dattera til ei venninne. Jeg tror Lille-A vil bli veldig fornøyd. Hello Kitty er fortsatt populært hos 2-åringer. TIPS: H&M har flott Hello Kitty-merker som kan strykes på.

5 kommentarer:

Monicas sa...

åh så flotte lesta...kveldstøtt ja...velkommen i klubben..:) ha en flott dag

Therese sa...

Jeg er så imponert over strikkingen din! Hadde du kunnet finne frem linken fra Garnstudio? Lette der i går i over en time, men det er jo en million forskjellige! Jeg strikket min første sokk i går, og den ble vel alt annet enn vellykket, men jeg lærte mye. ;-) Leter etter en hæl som fungerer litt bedre enn den jeg strikket.. hælen ble nemlig vellykket, men den var klumpete..

Ha en fin dag. Hilsen ei annen barnehagedame :-)

Monicas sa...

så masse fint du har laget....ha en flott aften

Hage og Foto entusiast sa...

SÅ mye fint. Lekre sokker og kjempelekkert dukketøy. Takker for tipset med "hello Kitty" merket. Nå skal jeg på HM å kjøpe noen slike, for min datter er hekta.

Fru Keilegavlen sa...

Kjempemange flotte sokkar og flotte dukkeklede. Ha ei fin helg!