søndag 9. desember 2007

Pandadress



Jeg har i løpet av helga fått montert et prosjekt, som jeg begynte på i september. Dette er vel den julegaven som har vært morsomst å lage, men som også har vært litt krvende med tanke på tålmodighet. Jeg har vel egentlig ikke monteringsangst, men når det er i overkant av 300 tråder (i alle fall over 100) som skal festes, så er det ikke så rart man utsetter det. Uansett trådene er festet. Det er sydd og klippet hull til armene. Sydd i armer med belegg på innsiden. Hals er strikket og knapper og hemper er festet. Puuh... og klokka er ikke tolv ennå. Kunne jo ikke legge meg før jeg var ferdig.


Her er et bilde av mitt lille skattekammer. Jeg har nemlig gjort et stort knappevarp i det gamle knappelageret til moren min. Knappene på genseren er fra knappelageret. Noen av knappene er sikkert 70 år gamle, men desto mer morsomme.


Under ser dere det ferdige resultatet. Veldig fornøyd med dette :) Oppskriften er hentet fra PT design - baby nr. 11. Garnet er PT Panda og er strikket med pinne nr. 3.





3 kommentarer:

Ingrid sa...

Det var en lekker dress. Sikkert mye jobb!

Hobbygåsa sa...

Tusen, tusen, hjertelig takk for gaven jeg har fått i Hemmelig venn i Hobbyforum. Du har bare truffet så rett på spikeren, jeg er sååå kjempefornøyd - tusen, tusen takk!

Anonym sa...

For en flott dress. Jeg må nok innrømme at jeg tenker med gru på alle trådene som er blitt festet.