torsdag 4. september 2008

Vognteppe

Noen ting tar lang tid og det har virkelig dette prosjektet tatt, men det skyldes mye at dette har vært bil-båt-fly-strikke-prosjektet. Dette teppet har vært med til Amsterdam, på sørlandet, på båttur til Kjerringöen i Sverige, Göteborg osv. Et bereist prosjekt som helt sikkert kommer til å reise mer.

Teppet er tykt og godt etter en runde i vaskemaskinen. Jeg strikket fem remser som jeg sydde sammen, før det ble tovet i maskinen på 40 grader i 45 min. Etter toving heklet jeg tre rader med fastmasker rundt (heklenål 3,5 mm). Ble fornøyd med kanten rundt, etter å ha tatt opp mnage ganger....
Oppskrift: Sadnes Tema 11 (Babyteppe)
Garn: Tove fra Sadnes
Pinne: 4 mm
Størrelse: 90*80 cm etter toving

4 kommentarer:

Solveig sa...

Det teppet så deilig og varmt ut nå som det nærmer seg kaldere tider. Kjempefine farger!!

jogusi sa...

Du har strikket et nydelig teppe. Pulsvarmere og babysokkene var nydelig det og. Ellers mye fint å se i bloggen din. Stikker innom igjen jeg.Ha ei fin helg.

Fru Keilegavlen sa...

Så flott det vart!! Er nok godt og varmt. Nydelege fargar!

Rådyrveien sa...

Flott teppe med nydelige farger!